znak
Společnost Barbora z. s.

Solvayovy lomy
   Kontakt
   Jak k nám
   Otevírací doba
   Aktuality
   O nás
   Skanzen
   Fotogalerie
   Historie
   Exponáty
   Kalendář akcí
   Odkazy
   Partneři
   Nabídka
      Stirling
   Poptávka
   Pro děti a mládež

Technické památky
   Náš vozový park
   Typy lokomotiv
   Podzemí
   Staré stroje

English
Deutsch
Webhosting zdarma posktyl: BANAN Webhosting Děkujeme!
TOPlist
Společnost Barbora - skanzen Solvayovy lomy
1915-1938
Počátek
1938-1945
Rozmach
1945-1963
Stagnace
1963-1993
Opuštěnost
1993-...
Skanzen
ERNEST
SOLVAY
LOKOMOTIVY ZA
PROVOZU
Společnost Barbora - skanzen Solvayovy lomy

1938-1945 - Rozmach, II. světová válka

Druhoválečné období představovalo vrchol těžby. V roce 1943 zde např. pracoval největší počet zaměstnanců - 168 dělníků a 7 úředníků. O rok dříve byla firmou Matěj Kučera zahájena výstavba monstrózní leč vzhledově dokonalé, Úpravny horniny, jejíž součástí byl drtič, třídič a násypky navazující na horní stanici lanové dráhy. Průtahová štola z dopravního hlediska ztratila zcela svůj význam a sloužila dále jen jako depo pro stále se zvětšující počet vozíků a lokomotiv.
Během druhé světové války zde působil největší počet lokomotiv najednou. Celkem osm lokomotiv se během války podílelo na těžbě. Díky tomu mohlo být dosaženo též nejvyššího objemu těžby. Až 150 000 tun vápence ročně bylo odesíláno na zpracování do Něštěmic.



U depa lokomotiv. (Archiv SB)


Nepříliš kvalitně zvěčnění zaměstnanci dílen, 1942 (Archiv SB)


Stavba vrátku na druhou etáž v jižním lomu. (Archiv SB)