Úzkorozchodná dráha
Naše dráha navazuje na původní drážku provozovanou při těžbě. Má s ní shodný rozchod 600 mm, trasování je přizpůsobeno muzejnímu provozu, nicméně se můžete svézt i po původní výhybce téměř v původním umístění. Celá trať však byla postavena nově.
Lokomotivy
Při číslování našich lokomotiv jsme navázali na číselnou řadu používanou ve zdejším provozu v letech 1930 až 1963, takže první naše lokomotiva dostala číslo 11.
Číslo | Jméno | Obrázek | Typ | Výrobce | Získáno od | Rok výroby | Stav | Poznámka |
11 | Máňa | BN30R | TSM, záv. Lučenec | cih. K.Vary – Dvory 1996 | 1963 | kabina-dílny Stod | odstavena | |
12 | Stáňa | BN30R | ČKD, záv. Radotín | cih. Petrohrad 1997 | č.lok.: 40126 ser. 5; motor: 020693; přev.: 1961, v.č. 30130 | originál i se štítkem, víko převodovky prohozeno s loko 13 | v opravě | |
13 | Kabriolet | BN30R | ČKD, záv. Radotín | cih. Petrohrad 1997 | motor: 1960, v.č. 020701 přev.: 118-001/149 1949 | s otevř. kabinou, neúplná kapotáž | neprovozní | |
14 | Jana | BN30R | ČKD, záv. Radotín | cih. Stod, 3/1998 | motor: 1956, v.č. 620855 přev.: 1961, v.č. 30101 | kabina-dílny Stod, bez bočních krytů | provozní | |
15 | Radovka | BN30R | cih. Stod 3/1998 | kapota+kabina-dílny Stod | neprovozní | |||
16 | KML5 | cih. Stod 3/1998 | č.lok.: 12245, r.v. 1950 motor: 1971, v.č. 712034; přev.: v.č. 2062/217-1949 | kapota upravena z částečně původních dílů | odstavena | |||
17 | BND15 | Stavoloko, záv. Radotín (?) | důl Zbůch (2/1999) 8/1999 | 1956 (?) motor v.č. 826371 | původní, bez střechy stanoviště | provozní | ||
18 | Orenštajnka | MD2 | MBA O&K | Strojírny Polička 3/1999 | 1939; rám: 10273; kapota 41695; přev.: Kom 044618, No 45609 | původní | provozní | |
19 | BND30 | TSM, záv. Hliník nad Hronom | Subterra, (do 1990 RD Jeseník) 4/1999 | 1971; č.lok.: 28-00011/39(údaj ze štítku) | původní, dvě kabiny | provozní | ||
20 | Elektrula | B346, Metallist | BBA, Aue (NDR) | Subterra (do 1984 UD Zadní Chodov) 5/1999 | 1973 | původní | dlouhodobě zapůjčena Montánní společnosti | |
21 | MD2š | Stavostroj, záv. Vysočany | Vápenka Skoupý 6/1999 | 1951B; č. lok.: 12482 motor: v.č. 8009(údaj ze štítku) | kabina s oválnými okénky, původní, rozchod 575 mm (z výroby 720 mm) | odstavena | ||
22 | MD2š | Stavostroj, záv. Vysočany | Vápenka Skoupý 6/1999 | 1951B; č. lok.: 12416 motor: v.č. 7975 (údaj ze štítku) | bez kabiny, původní | odstavena | ||
23 | BN15R | TSM Lučenec | cih. Rosice 12/1999 | tovární č.187, rok 1970 | téměř původní stav | odstavena | ||
24 | BNE50 | Stavostroj, záv. Radotín | kaolinka Borovany 3/2000 | 1952; č. lok. 107 | rozchod 700 mm (z výroby 600 mm) | v opravě | ||
25 | Účko | BN30U | Snina Vihorlat | Cihelna Staré Místo 11/2000 | zachovalá kapotáž | provozní | ||
26 | Gebusa | BNE50 | Stavostroj, záv. Radotín | ÚD Cheb(2/2002) | 1952; č. lok. 193 | původní rozchod 900 mm | provozní | |
27 | Kladenka | 800 B 50 | Českomoravská Kolben-Daněk, závod Slaný | RD Brezno 11/2004 (do r. 1979 v SONP Kladno) |
r.v.1940, lokomotiva výr.č.1999, kotel č.16288 | původní rozchod 800 mm | neprovozní | |
28 | DH120 | SONP Kladno | Železárny Králův Dvůr(5/2005) | r.v. 1985, v.č. 55 | původní rozchod 650 mm | neprovozní | ||
29 | Kárlik | AK-2U | SSSR | Istrochem Bratislava 11/2004 | výr. č.13135, rok 1988 | původní rozchod 680 mm, z výroby 700 mm | provozní, slabé baterie | |
30 | A6M517G | Deutz | Lasselsberger a.s., provoz Blana u Zlivi 7/2005 |
r.v. 1941 pro Vítkovice (výr. č.:42919) | původní rozchod 700 mm, z výroby 650 mm | v opravě | ||
31 | A6M517G | Deutz | Lasselsberger a.s., provoz Blana u Zlivi 7/2005 |
r.v. 1950 (výr. č.:47100) | původní rozchod 700 mm | nekompletní, neprovozní | ||
32 | BN60H | TSM, závod Lučenec | VKS, ex Válcovny trub Chomutov, 9/2005 | r.v:1965, v.č. 017 | původní rozchod 700 mm, neoriginální kapotáž | neprovozní | ||
33 | BN60H | TSM, závod Lučenec | soukr.osoba, původně ex. Železárny Hrádek u Rokycan, 7/2006 | r.v:1966, v.č. 046 | částečně originální kapotáž | provozní | ||
34 | DH30 | ZŤS n.p., závod 11, Hliník nad Hronom | Poličské Strojírny, 8/2006 | r.v:1988, v.č:16 | Takřka originální stav, pouze komín je vyveden nahoru, místo do lapače jisker | v opravě | ||
35 | BN30R | TSM, závod Lučenec | Cihelna Český Dub, 4/2007 | Převodovka: 048/1965 | Skoro kompletní, chybí boční kryt motoru | v opravě | ||
36 | Fatima | BN30R | 7/2007 | r.v. 1960 v.č. 40035 |
Původně kabriolet, chybí boční kryt motoru, původně rozchod 700 mm | provozní | ||
37 | BN60H | TSM, závod Lučenec | Železárny Králův dvůr, 4/2009 | r.v:1965, v.č. 021 | originální kapotáž, rozchod 650 mm | neprovozní | ||
38 | EL9 | neprovozní | ||||||
39 | BN15R | provozní | ||||||
40 | WLs50 | Polsko, 2019 | v opravě | |||||
41 | BNE50 | 2019 | r.v.:1953(z výroby rozchod 720 mm) | neprovozní | ||||
42 | DH70 | OKD Staříč, 1/2020 | neprovozní | |||||
43 | DH35 | ZŤS n.p., závod 11, Hliník nad Hronom | OKD Staříč, 1/2020 | r.v:1988, v.č. 8811 | provozní | |||
44 | Galy | Galy Zvolen | Pila Jílové u Prahy 4/2003, uskladněna lomy Mořina, 5/2020 Solvayovy lomy | rozchod 600 mm,bez motoru, velmi opotřebovaná |
neprovozní | |||
45 | BND15 | Istrochem Bratislava 11/2004, 5/2020 nalezeno při revizi | rozchod 680 mm |
neprovozní | ||||
46 | DH35 | OKD Lazy, 2020 | r.v. 1990, v.č.36/90 | provozní | ||||
47 | ZL105 | Arnold Jung Lokomotivfabrik GmbH, Jungenthal | Soukromá sbírka, 10/2020 | r.v. 1937,v.č. 7649 | rozchod 600 mm,kompletní |
neprovozní | ||
48 | BN15R | 2020 | rozchod 600 mm,kompletní |
v opravě | ||||
49 | BND30 | 2020 | rozchod 600 mm,kompletní |
provozní | ||||
50 | BND30 | 2020 | rozchod 600 mm,kompletní |
provozní | ||||
51 | BND30 | 2021 | rozchod 600 mm,kompletní |
provozní | ||||
52 | Bronhilda | BMAG (Louis Schwartzkopff) | Soukromá sbírka, UK, 12/2022 | v.č. 9124/1927 | provozní | |||
53 | RL1a | Orenstein & Koppel, Nordhausen | ZLSM, Nizozemí, 3/2023 |
v.č. 4363/1931 | kompletní | provozní | ||
54 | RT8 | Spoorijzer NV | ZLSM, Nizozemí, 3/2023 |
kompletní | čeká na zprovoznění | |||
55 | BVD40 | Turčianské Strojárne Martin, závod Lučenec | 7/2023 | v.č. 92/1967 | nekompletní | neprovozní | ||
56 | Metallist | BBA, Aue (NDR) / dulnizeleznice.com | 10/2024 překlasifikací z pomocného stroje na lokomotivu | Podvozek z lokomotivy, osazen motor Fiat 126P | provozní | |||
57 | BN15R | cih. Rosice 12/1999, inventarizováno 2024 – číslo dostala lokomotiva jako dar ke čtvrtstoletí ve skanzenu | téměř původní stav, ale bez motoru | neprovozní | ||||
58 | ? | ? | ? | ? | ? | ? | ? | ? |
A doufáme, že další budou přibývat… |