=dráha=

Úzkorozchodná dráha

Naše dráha navazuje na původní drážku provozovanou při těžbě. Má s ní shodný rozchod 600 mm, trasování je přizpůsobeno muzejnímu provozu, nicméně se můžete svézt i po původní výhybce téměř v původním umístění. Celá trať však byla postavena nově.

Lokomotivy

Při číslování našich lokomotiv jsme navázali na číselnou řadu používanou ve zdejším provozu v letech 1930 až 1963, takže první naše lokomotiva dostala číslo 11.

Číslo Jméno Obrázek Typ Výrobce Získáno od Rok výroby Stav Poznámka
11 Máňa BN30R TSM, záv. Lučenec cih. K.Vary – Dvory 1996 1963 kabina-dílny Stod odstavena
12 Stáňa BN30R ČKD, záv. Radotín cih. Petrohrad 1997 č.lok.: 40126 ser. 5; motor: 020693; přev.: 1961, v.č. 30130 originál i se štítkem, víko převodovky prohozeno s loko 13 v opravě
13 Kabriolet BN30R ČKD, záv. Radotín cih. Petrohrad 1997 motor: 1960, v.č. 020701 přev.: 118-001/149 1949 s otevř. kabinou, neúplná kapotáž neprovozní
14 Jana BN30R ČKD, záv. Radotín cih. Stod, 3/1998 motor: 1956, v.č. 620855 přev.: 1961, v.č. 30101 kabina-dílny Stod, bez bočních krytů provozní
15 Radovka BN30R cih. Stod 3/1998 kapota+kabina-dílny Stod neprovozní
16 KML5 cih. Stod 3/1998 č.lok.: 12245, r.v. 1950 motor: 1971, v.č. 712034; přev.: v.č. 2062/217-1949 kapota upravena z částečně původních dílů odstavena
17 BND15 Stavoloko, záv. Radotín (?) důl Zbůch (2/1999) 8/1999 1956 (?) motor v.č. 826371 původní, bez střechy stanoviště provozní
18 Orenštajnka MD2 MBA O&K Strojírny Polička 3/1999 1939; rám: 10273; kapota 41695; přev.: Kom 044618, No 45609 původní provozní
19 BND30 TSM, záv. Hliník nad Hronom Subterra, (do 1990 RD Jeseník) 4/1999 1971; č.lok.: 28-00011/39(údaj ze štítku) původní, dvě kabiny provozní
20 Elektrula B346, Metallist BBA, Aue (NDR) Subterra (do 1984 UD Zadní Chodov) 5/1999 1973 původní dlouhodobě zapůjčena Montánní společnosti
21 MD2š Stavostroj, záv. Vysočany Vápenka Skoupý 6/1999 1951B; č. lok.: 12482 motor: v.č. 8009(údaj ze štítku) kabina s oválnými okénky, původní, rozchod 575 mm (z výroby 720 mm) odstavena
22 MD2š Stavostroj, záv. Vysočany Vápenka Skoupý 6/1999 1951B; č. lok.: 12416 motor: v.č. 7975 (údaj ze štítku) bez kabiny, původní odstavena
23 BN15R TSM Lučenec cih. Rosice 12/1999 tovární č.187, rok 1970 téměř původní stav odstavena
24 BNE50 Stavostroj, záv. Radotín kaolinka Borovany 3/2000 1952; č. lok. 107 rozchod 700 mm (z výroby 600 mm) v opravě
25 Účko BN30U Snina Vihorlat Cihelna Staré Místo 11/2000 zachovalá kapotáž provozní
26 Gebusa BNE50 Stavostroj, záv. Radotín ÚD Cheb(2/2002) 1952; č. lok. 193 původní rozchod 900 mm provozní
27 Kladenka 800 B 50 Českomoravská Kolben-Daněk, závod Slaný RD Brezno 11/2004
(do r. 1979 v SONP Kladno)
r.v.1940, lokomotiva výr.č.1999, kotel č.16288 původní rozchod 800 mm neprovozní
28 DH120 SONP Kladno Železárny Králův Dvůr(5/2005) r.v. 1985, v.č. 55 původní rozchod 650 mm neprovozní
29 Kárlik   AK-2U SSSR Istrochem Bratislava 11/2004 výr. č.13135, rok 1988 původní rozchod 680 mm, z výroby 700 mm provozní, slabé baterie
30 A6M517G Deutz Lasselsberger a.s., provoz Blana u Zlivi
7/2005
r.v. 1941 pro Vítkovice (výr. č.:42919) původní rozchod 700 mm, z výroby 650 mm v opravě
31 A6M517G Deutz Lasselsberger a.s., provoz Blana u Zlivi
7/2005
r.v. 1950 (výr. č.:47100) původní rozchod 700 mm nekompletní, neprovozní
32 BN60H TSM, závod Lučenec VKS, ex Válcovny trub Chomutov, 9/2005 r.v:1965, v.č. 017 původní rozchod 700 mm, neoriginální kapotáž neprovozní
33 BN60H TSM, závod Lučenec soukr.osoba, původně ex. Železárny Hrádek u Rokycan, 7/2006 r.v:1966, v.č. 046 částečně originální kapotáž provozní
34 DH30 ZŤS n.p., závod 11, Hliník nad Hronom Poličské Strojírny, 8/2006 r.v:1988, v.č:16 Takřka originální stav, pouze komín je vyveden nahoru, místo do lapače jisker v opravě
35 BN30R TSM, závod Lučenec Cihelna Český Dub, 4/2007 Převodovka: 048/1965 Skoro kompletní, chybí boční kryt motoru v opravě
36 Fatima BN30R 7/2007 r.v. 1960
v.č. 40035
Původně kabriolet, chybí boční kryt motoru, původně rozchod 700 mm provozní
37 BN60H TSM, závod Lučenec Železárny Králův dvůr, 4/2009 r.v:1965, v.č. 021 originální kapotáž, rozchod 650 mm neprovozní
38 EL9 neprovozní
39   BN15R provozní
40 WLs50 Polsko, 2019 v opravě
41   BNE50 2019 r.v.:1953(z výroby rozchod 720 mm) neprovozní
42   DH70 OKD Staříč, 1/2020 neprovozní
43 DH35 ZŤS n.p., závod 11, Hliník nad Hronom OKD Staříč, 1/2020 r.v:1988, v.č. 8811 provozní
 44   Galy  Galy Zvolen Pila Jílové u Prahy 4/2003, uskladněna lomy Mořina, 5/2020 Solvayovy lomy rozchod
600 mm,bez motoru, velmi opotřebovaná
 neprovozní
45 BND15 Istrochem Bratislava 11/2004, 5/2020 nalezeno při revizi rozchod
680 mm
neprovozní
46   DH35 OKD Lazy, 2020 r.v. 1990, v.č.36/90 provozní
47   ZL105 Arnold Jung Lokomotivfabrik GmbH, Jungenthal Soukromá sbírka, 10/2020 r.v. 1937,v.č. 7649 rozchod
600 mm,kompletní
neprovozní
48   BN15R  2020 rozchod
600 mm,kompletní
v opravě
49   BND30  2020 rozchod
600 mm,kompletní
provozní
50   BND30  2020 rozchod
600 mm,kompletní
provozní
51   BND30  2021 rozchod
600 mm,kompletní
provozní
52 Bronhilda BMAG (Louis Schwartzkopff) Soukromá sbírka, UK,  12/2022 v.č. 9124/1927 provozní
53 RL1a Orenstein & Koppel, Nordhausen ZLSM, Nizozemí,
3/2023
v.č. 4363/1931 kompletní provozní
54 RT8 Spoorijzer NV ZLSM, Nizozemí,
3/2023
kompletní čeká na zprovoznění
55 BVD40 Turčianské Strojárne Martin, závod Lučenec 7/2023 v.č. 92/1967 nekompletní neprovozní
56  Metallist BBA, Aue (NDR) / dulnizeleznice.com 10/2024 překlasifikací z pomocného stroje na lokomotivu Podvozek z lokomotivy, osazen motor Fiat 126P provozní
57 BN15R cih. Rosice 12/1999, inventarizováno 2024 – číslo dostala lokomotiva jako dar ke čtvrtstoletí ve skanzenu téměř původní stav, ale bez motoru neprovozní
58 ? ? ? ? ? ? ? ?
A doufáme, že další budou přibývat…