znak
Společnost Barbora z. s.

Solvayovy lomy
   Kontakt
   Jak k nám
   Otevírací doba
   Aktuality
   Skanzen
   Fotogalerie
   Historie
   Exponáty
   Kalendář akcí
   Odkazy
   Partneři
   Poptávka

Technické památky
   Náš vozový park
   Typy lokomotiv
   Podzemí
   Staré stroje

English
Deutsch
Webhosting zdarma posktyl: BANAN Webhosting Děkujeme!
TOPlist
Společnost Barbora - skanzen Solvayovy lomy
NÁŠ VOZOVÝ PARK
TYPY LOKOMOTIV

BN 15

Tovární označení MD1Š



Výrobci: Stavostroj Praha n.p., závod Vysočany; Stavoloko Radotín n.p., závod Vysočany
Motor: Škoda 1 S 110, naftový stojatý vodou chlazený
Výkon motoru: 15 ks ( 11kW ) při 1500 ot/min
Počet válců: 1
Průměr válců: 110 mm
Zdvih pístu: 150 mm
Otáčky: max. 1500 ot/min
Obsah válce: 1425 cm3
Spotřeba paliva: 195 g/ks/hod
Spouštění motoru: ruční klikou
Přenos výkonu: mechanický; z převodovky řetězem na zadní i přední nápravu
Počet převod. stupňů: 2
Brzda: ruční páková
Rozchod: 500 - 760 mm
Uspořádání náprav: B
Hmotnost: 2,6 t
Tažná síla: 5,1 kN
Rychlost: 0-6-12 km/h (plynule)
Průměr kol: 350mm
Délka: 2360 mm
Rozvor: 700 mm
Šířka: 1060 mm
Výška: 1940 mm
Min.R: 6 m
Doba výroby: 1950, 1951, 1953; celkem 116 ks
Poznámka: Konstrukce vycházela z motorové lokomotivy MD 1 vyráběné firmou Orenstein & Koppel. Rozdíl je v jiném ( českém ) motoru a v několika rozměrech.

 


Zachovalá lokomotiva MD1š na zahradní železnici v Drásově. (foto Z. Hrdina)


Aktualizováno: 27.08.2005
Autor: Zdeněk PAĽUV