znak
Společnost Barbora z. s.

Solvayovy lomy
   Kontakt
   Jak k nám
   Otevírací doba
   Aktuality
   O nás
   Skanzen
   Fotogalerie
   Historie
   Exponáty
   Kalendář akcí
   Odkazy
   Partneři
   Nabídka
      Stirling
   Poptávka
   Pro děti a mládež

Technické památky
   Náš vozový park
   Typy lokomotiv
   Podzemí
   Staré stroje

English
Deutsch
Webhosting zdarma posktyl: BANAN Webhosting Děkujeme!
TOPlist
Společnost Barbora - skanzen Solvayovy lomy
NÁŠ VOZOVÝ PARK
TYPY LOKOMOTIV

BN30R



Výrobci: ČKD Praha, závod Radotín; ČKD, závod Zábřeh na Moravě; Turčianské strojarne Martin, závod Lučenec
Motor: Škoda 2 S 110, naftový stojatý vodou chlazený
Výkon motoru: 30 ks (22 kW ) při 1500 ot/min
Počet válců: 2
Průměr válců: 110 mm
Zdvih pístu: 150 mm
Otáčky: max. 1500 ot/min
Obsah válce: 1425 cm3
Spotřeba paliva: 185 g/ks/hod
Spouštění motoru: ruční klikou,elektrické startérem (24V)
Přenos výkonu: mechanický; zadní náprava dvěma řetězy, mezi nápravami jedním řetězem
Počet převod. stupňů: 3
Brzda: ruční páková
Rozchod: 500 - 760 mm, několik přestavěno i na rozchod 900 mm
Uspořádání náprav: B
Hmotnost: 5,6 t
Tažná síla: 11,2 kN
Rychlost: 0-6-12-18 km/h (plynule)
Průměr kol: 450 mm
Délka: 2970 mm
Rozvor: 845 mm
Šířka: 1100 mm
Výška: 2030 mm (bez stříšky 1500 mm)
Min.R: 7 m
Doba výroby: 1957/8 prototyp, ČKD 1959 - 1961, TSM 1963 - 1969; celkem vyrobeno cca 340 ks



Tovární foto prototypu BN30R (9182 bytes) Prototyp BN30R ve vápence Řeporyje (9690 bytes)

Tovární foto prototypu BN30R (vlevo), tentýž prototyp ve vápence Prastavu v Řeporyjích (vpravo).

Vlevo: Skanzen Solvayovy lomy, uprostřed a vpravo: dobový katalog


První a poslední strana dobového katalogu:
první strana

poslední strana

Tovární fotografie:
Tovární fotografie

Tovární fotografie

Dobový katalog (BN15R a BN30R) v němčině:
1. strana, titulní
2. strana, obecný popis lokomotiv
3. strana, technické údaje
4. strana, srovnávací tabulka



Aktualizováno: 5.6.2005
Autor: Zdeněk PAĽUV