znak
Společnost Barbora z. s.

Solvayovy lomy
   Kontakt
   Jak k nám
   Otevírací doba
   Aktuality
   Skanzen
   Fotogalerie
   Historie
   Exponáty
   Kalendář akcí
   Odkazy
   Partneři
   Poptávka

Technické památky
   Náš vozový park
   Typy lokomotiv
   Podzemí
   Staré stroje

English
Deutsch
Webhosting zdarma posktyl: BANAN Webhosting Děkujeme!
TOPlist
Společnost Barbora - skanzen Solvayovy lomy
NÁŠ VOZOVÝ PARK
TYPY LOKOMOTIV
Katalog lokomotiv - BND30

BND30

Fotografie z Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně. (sbírka Z. Hrdina)



Výrobci: ČKD, závod Martin; Stavostroj Praha n.p., závod Radotín; Stavoloko Radotín n.p., závod Radotín;ČKD Praha, závod Radotín; Turčianské strojárne Martin, závod Lučenec a Hliník nad Hronom
Motor: Škoda 3 S 110 CO, naftový, vodou chlazený
Výkon motoru: 30 ks ( 22 kW ) při 1000 ot/min
Počet válců: 3
Průměr válců: 110 mm
Zdvih pístu: 150 mm
Otáčky: max. 1000 ot/min
Obsah válce: 1425 cm3
Spotřeba paliva: 195 g/ks/hod (185 g/kW/hod)
Spouštění motoru: ruční klikou, tlakovzdušné
Přenos výkonu: mechanický; z převodovky dva řetězy - jeden na zadní nápravu a druhý na přední
Počet převod. stupňů: 3
Brzda: ruční vřetenová
Rozchod: 430 - 520, 525 - 620 mm (dvě velikosti rámu)
Uspořádání náprav: B
Hmotnost: 6,8 t
Tažná síla: 3,8 - 15 kN
Rychlost: 0 - 4,4 - 8,4 - 14 km/h plynule
Průměr kol: 450 mm
Délka: 3855 mm [ 1 kabina ], 4440 mm [ 2 kabiny ]
Rozvor: 1000 mm
Šířka: 830 - 900 mm
Výška: 1480 mm
Min.R: 10 m
Doba výroby: Martin 1951; Radotín 1952 - 1957, ČKD 1958 - 1961, TSM-L 1964 - 1967, TSM-H 1971 - 1975; Celkem vyrobeno zhruba 1670 ks
 
Poznámka: Lokomotiva je v důlním (nevýbušném) provedení; konstrukce vychází z typu DDL 30 (Vítkovické železárny)



Zachovaná lokomotiva v muzeu OKD - důl Anselm, Ostrava. 7/2005 (foto IN)


Tovární fotografie (sbírka Z. Hrdina)


Fotografie z Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně, 1955.(sbírka Z. Hrdina)


Základní informace o lokomotivě:

Základní technické údaje
Grafy
nárys a bokorys

Dobový katalog:
1. strana Titulní strana
2. strana Základní údaje o lokomotivě
3. strana Grafy zátěže a výkonu
4. strana Poslední strana

Německý katalog:
1. strana
2. strana
3. strana
4. strana
5. strana
6. strana
7. strana
8. strana
9. strana
10. strana
11. strana
12. strana

 


Aktualizováno: 7.10.2005
Autor: Zdeněk PAĽUV