znak
Společnost Barbora z. s.

Solvayovy lomy
   Kontakt
   Jak k nám
   Otevírací doba
   Aktuality
   Skanzen
   Fotogalerie
   Historie
   Exponáty
   Kalendář akcí
   Odkazy
   Partneři
   Poptávka

Webhosting zdarma posktyl: BANAN Webhosting Děkujeme!

Technické památky
   Náš vozový park
   Typy lokomotiv
   Podzemí
   Staré stroje

English
Deutsch
TOPlist
Společnost Barbora - skanzen Solvayovy lomy
NÁŠ VOZOVÝ PARK
TYPY LOKOMOTIV
Motor Škoda S110

Naftový motor typu ŠKODA 2 - 6 S 110


S110_01.jpg (34971 bytes)


Výrobce

Československé závody naftových motorů Praha, závod 03 Hořovice

ČKD Praha oborový podnik, závod 63 - Hořovice

Technická data

Typové označení motoru 2 S 110 3 S 110 4 S 110 6 S 110
Jmenovitý výkon motoru v k pro n-ot./min. 1000 20 30 40 60
1200 24 36 48 72
1500 30 (22 kW) 45 (33 kW) 60 (44 kW) 90 (66 kW)
průměr válce v mm 110
zdvih pístu v mm 150
obsah 1 válce v litrech 1,425
celkový obsah válců v litrech 2,85 4,275 5,70 8,55
kompresní poměr 1 : 16
počet válců 2 3 4 6
kompresní tlak kg/cm2 38
spalovací tlak max. kg/cm2 75
střední pístová rychlost m/sec. při max. ot. 7,5
váha motoru v kg + 5% (podle druhu spouštění) R 567 688 - -
E 679 805 863 1168
V 643 765 825 1156
váha setrvačníku v kg R, V 150 150 135 135
E 168 168 139 139
GD2 setrvačníku v kgm2 R, V 41 41 21,7 21,7
E 37,66 37,66 22,1 22,1

Rozvod:

Začátek sání:: 20° před horní úvratí
Konec sání: 44° za dolní úvratí
Začátek výfuku: 50° před dolní úvratí
Konec výfuku: 14° za horní úvratí
Geometrický začátek dodávky paliva: 28 - 32° před horní úvratí
Vůle ventilů: 0,3 mm
Obsav vířivé komůrky: 64 - 68 cm3

    Naftový motor Škoda S 110 je řadový stojatý motor, čtyřdobý, jednočinný, bezkompresorový, chlazený vodou, se vstřikováním paliva do vířivé komůrky hlavy válce. Rozvod motoru je typu OHV.

    Motory byly vyráběny jako stacionárnív dvou-, tří-, čtyř-, a šestiválcovém provedení (tj. 2-, 3-, 4-, 6 S 110). Po menších úpravách byly motory dodávány jako lodní (2-, 3-, 4-, 6 L 110). Do důlních lokomotiv byly byly motory dodávány seřízené na minimální obsah CO ve výfukových plynech a se sníženými otáčkami (2-, 3 S 110 CO).

    Motory jsou levotočivé - při pohledu na místo hlavního odběru kroutícího momentu, tj. na setrvačník ve směru osy klikové hřídele, otáčí se kliková hřídel vlevo (ČSN 010206 čl. 2).


Převzato z publikace "Návod pro obsluhu a údržbu naftového motoru typu Škoda 2 - 6 S 110, Československé závody naftových motorů Praha,  závod 03 - Hořovice" a z "Návod k obsluze a údržbě naftových motorů řady 110, vydání 3., ČKD Prahao borový podnik, závod 63 - Hořovice" s použitím původního názvosloví a fyzikálních jednotek.