znak
Společnost Barbora z. s.

Solvayovy lomy
   Kontakt
   Jak k nám
   Otevírací doba
   Aktuality
   Skanzen
   Fotogalerie
   Historie
   Exponáty
   Kalendář akcí
   Odkazy
   Partneři
   Poptávka

Webhosting zdarma posktyl: BANAN Webhosting Děkujeme!

Technické památky
   Náš vozový park
   Typy lokomotiv
   Podzemí
   Staré stroje

English
Deutsch
TOPlist
Společnost Barbora - skanzen Solvayovy lomy
NÁŠ VOZOVÝ PARK
TYPY LOKOMOTIV

 

Lokomotiva č. 14 - BN30R

JANA

Lokomotiva č. 14, červen 1998

 

Výrobce ČKD Praha, závod Radotín
Rok výroby 1961
Motor v.č. 620 855, r.v. 1956, typ 2S110
Převodovka v.č. 30 101, r.v. 1961

V roce 1985 je rušena cihelna Plzeň - Bolevec, přináležející pod Západočeské cihelny Stod. Při té příležitosti uvádí J. Pešek provoz lokomotivy BN30R, rok výroby 1961, výrobní číslo 30101, inventární číslo 1051.

Začátkem března 1998 byly pro skanzen získána spolu s dalšíma dvěma (loko č. 15 a 16) z cihelny ve Stodu u Plzně. Má typickou "stoďáckou" kabinku, čelní stěna s ovládacími prvky je však vyrobena z původní budky a tudíž se zachovaly některé štítky u ovládacích prvků. Ovládání regulace bylo upraveno na nožní pedál. Chybělo vstřikovací čerpadlo, vstřiky a boční kryty motoru. Zadní nárazník byl prasklý, původní sedačka nahrazena automobilovou.

Loko č. 14 po převozu do skanzenu - březen 1998

Záhy se podařilo získat téměř nové vstřikovací čerpadlo, a tak byla lokomotiva již začátkem dubna pojízdná. Dostala nový světle zelený nátěr a byla pokřtěna jménem JANA.

Jeden z prvních startů - klikař Dušan a kompresní technik Michal - duben 1998

 

Proměna po dvou měsících - zásluha většiny členů, ale hlavně Zuzanky - květen 1998

Do kabiny byla nainstalována zásuvka na 24V pro osvětlení štoly. Vzhledem k výbornému technickému stavu se stala nejpoužívanější lokomotivou.

Nejčastější obrázek - lokomotiva s pullmanem čekají na turisty - léto 1998

 

Přeprava automobilů snad dosáhne časem většího uplatnění - jaro 1999

 

Víkend končí - lokomotiva zatlačuje soupravu vozů do štoly - leden 1999

 

Aktualizováno: 8.7.1999
Autor: David KAIFOŠ